Need for Speed: Carbon

90 %

Žiadne limity, iba rýchlosť, adrenalín a nadupané káry

Ďalší diel zo série Need For Speed nesie názov Carbon. Oproti predchodcovi Most Wanted nebudete v meste závodiť počas dňa ale výhradne v noci. Keďže ide o arkádové preteky, očakávať silný príbeh by bolo zbytočné. V hre pôjde o ovládnutie mesta a po dejovej línii sa budete posúvať prostredníctvom animácií o nepriateľských gangoch. Mapa mesta je rozdelená na niekoľko území. Každé z nich patrí inému gangu. V jednotlivých územiach musíte vyhrať všetky preteky a v závere poraziť finálneho bossa. Závod s bossom má dve časti, prvá sa odohráva v mesta a druhá v kaňone. Keď protivníka porazíte, získavate jeho územie.

Pri pretekoch nie sú na hráča kladené mimoriadne nároky, obzvlášť, ak si na pomoc zavolá ostatných členov tímu. Patrí k nim bloker, ktorý dokáže spomaliť alebo vyradiť protihráča. Ťahúň sa zíde pri závodoch okolo radarov, predbehne vás a vy sa v splitstreame môžete pretiahnuť až do čela závodu. Posledný člen vášho tímu je skaut, pozná celú trasu a ukazuje vám skratky. K dispozícii budete mať tri druhy áut: silné americké muscle cars, rýchle exotic cars a vyšperkované tunning cars. Každé auto môžete upraviť na nespozanie, čomu napomáha aj funkcia Autosculpt.

Pri tunningu diely nedostávate samostatne ale v balíčkoch, teda paketoch. Vďaka funkcii Autosculpt to ale neprekáža. Môžete ju poznať aj z iných hier od EA, napríklad z NHL, v ktorej ste vďaka nej hráčom mohli tvarovať tváre. V NFS Carbon zasa môžete tvarovať jednotlivé diely. Väčšinu z nich môžete zväčšovať, zmenšovať, preťahovať, prehlbovať alebo inak upravovať. Samozrejmosťou je aj detailné nastavenie motora, podvozku, bŕzd a riadenia. Každé z aút má špecifické vlastnosti. Miernym negatívom hry je, že nepriniesla iné zásadné novinky. Ide vlastne o Most Wanted odohrávajúci sa v noci. Polícii dajte pár šišiek, autám šialený tunning a dostanete Carbon. Pre milovníkov áut ale pôjde o pastvu pre oči.

Ďalšie NFS tituly:

The Need for Speed - vynikajúci začiatok série.
Need for Speed: Underground - štart druhej generácie.