Stiahnut.sk

Všetko o vytvorení Facebook stránky pre firmy

Kto dnes nie je na Facebooku, akoby ani nebol. Akokoľvek s tým môžeme nesúhlasiť, Facebook je jedným z dôležitých kanálov na propagáciu a zviditeľnenie seba alebo firmy a vedľa webovej stránky začína patriť k skutočným nutnostiam na elektronickú prezentáciu. Dnes sa pozrieme, ako takúto stránku založiť a to hneď z niekoľkých pohľadov.

1. Vytvorenie stránky samostatne alebo z profilu

V zásade nejde o tak dôležité rozhodnutie a nemusíte sa ním zbytočne zaťažovať. My by sme odporučili skôr vytvorenie stránky zo súkromného profilu, pretože len tak má stránka plnú funkcionalitu ako je interakcia s ďalšími stránkami, vyhľadávanie a podobne.

Ak si založíte stránku samostatne, viď obrázok nižšie, budete o tieto možnosti ochudobnení, ale vždy si môžete túto stránku napojiť na svoj profil pridaním administrátora stránok. To by mohlo byť vhodné napríklad v prípade, že si firma necháva urobiť Facebook stránku externe a potom bude chcieť správcu určiť sama.

TIP: Nebojte sa spojenia profilu a stránky. Napriek tomu, že  medzi stránkou a profilom ľahko prepínate a do stránky sa dostávate cez prihlásenie profilu, tieto „služby“ sú úplne oddelené. Dokonca sa ani nikto nedozvie, že tá konkrétna stránka je spojená s vaším profilom, pokiaľ to teda nedáte na známosť, čo je len a len na vás.

2. Vytvorenie stránky z profilu

Po prihlásení do svojho súkromného profilu kliknete v ľavom postrannom stĺpci na Stránky-ĎALŠIE. Otvorí sa vám lobby so všetkými vašimi stránkami a voľbou pridania stránky. Keď na toto tlačidlo kliknete, dostanete sa už do klasického výberu, kde si zvolíte, čomu sa má vaša stránka venovať, viď obrázky.

Takto sa dostanete do menu vytvorenia stránky:

A tu už je samotné menu:

3. Hlavne sa nesnažte miasť

Stránky na Facebooku zakladajú dve skupiny ľudí – skutoční vlastníci danej značky, produktu či reálne celebrity, prípadne iba fanúšikovia (a niekedy priaznivci). Ak patríte do druhej skupiny, musíte svoju stránku vytvoriť tak, aby nebola zameniteľná s oficiálnou prezentáciou danej firmy/osoby/... Ideálne je, keď vyplníte i odkaz na oficiálnu Facebook stránku, od ktorej sa odlíšite aj vizuálne Profilovou aj Úvodnou fotkou, o ktorých si ešte v článku povieme niečo viac.

Odporúčame prečítať si pravidlá, ktoré sú dostupné na stránke:                                           https://www.facebook.com/page_guidelines.php

Stránky, ktoré tieto pravidlá porušujú alebo obchádzajú, môžu byť zmazané. My, užívatelia, musíme dúfať, že Facebook bude takéto stránky v čo najväčšej miere mazať, aby nedochádzalo k nedorozumeniam, podvodom a zahlcovaniu tejto sociálnej siete, keď už nie nebezpečným, tak otravným obsahom.

Facebook napríklad výrazne obmedzuje súťaže, ktoré boli donedávna na jeho stránkach ako doma. Síce nie je zakázaná ich propagácia cez Facebook stránku, ale samotná súťaž sa na Facebooku odohrávať nesmie (iba ak cez špeciálne vytvorenú aplikáciu) a ďalej nesmie byť napríklad kliknutie na „Páči sa mi to“ brané ako registrácia do súťaže alebo reklamnej akcie.

Keďže sa Facebook snaží profilovať aj ako reklamná platforma, obmedzená je taktiež reklama tretích strán na stránkach. Dôvodom je to, že Facebook sa snaží, aby užívatelia čo najviac využívali zabudované možnosti platenia reklamy, za ktoré má samozrejme nemalé zisky. Užívateľom nezostáva nič iné, než to rešpektovať a nesnažiť sa o nejaké veľké akcie na vlastnú päsť. Zviditeľnenie stránky mimo platenú reklamu je samozrejme stále možné, či už písaním príspevkov, diskutovaním menom stránky alebo zdieľaním na vlastnom profile.

4. Základné pravidlá pre správne vytvorenú stránku spoločnosti

Ak chcete svoju firmu zviditeľniť na Facebooku, preto zvoľte názov stránky rovnaký, ako je názov vašej spoločnosti. Nezabudnite spoločnosť zaradiť do čo najviac zodpovedajúcej kategórie, cielenie je dôležité aj na Facebooku. Aby ste mohli svoju Facebook stránku bez hanby prezentovať, môžete si upraviť jej URL, aby mala podobu napríklad www.facebook.com/nazovfirmy. To nájdete v nastaveniach Informácií o stránke vo voľbe Adresa stránky. S týmito menami a adresami sa nesmie kšeftovať a dajú sa zmeniť iba raz.

Pri výbere profilovej fotky (štvorcový obrázok s rozmermi 180x180 pixelov) je ideálne logo spoločnosti alebo iný obrázok, ktorý úplne očividne predstavuje vašu spoločnosť. Úvodný obrázok (ten veľký široký na vrchu stránky) by mal mať rozmery 851x315 pixelov a mal by sa riadiť aj ďalšími pravidlami, o ktorých sa dočítate viac TU.

Pri výbere profilovej fotky (štvorcový obrázok s rozmermi 180x180 pixelov) je ideálne logo spoločnosti alebo iný obrázok, ktorý jasne predstavuje vašu spoločnosť. Titulná fotka (tá veľká široká na vrchu stránky), by mal mať rozmery 851x315 pixelov a mal by sa riadiť aj ďalšími pravidlami, o ktorých sa viac dočítate TU.

Popis stránky by mal byť stručný a nemá zmysel v ňom písať „Toto je Facebooková stránka spoločnosti...“, to už všetci vedia. Popíšte rovno, o čo, je vaša spoločnosť, čo predáva, čo vytvára, aké služby ponúka a podobne, ale opäť pripomíname stručnosť. 

5. Prepojenie Facebook stránky s www stránkou

Čo dnes nie je prepojené, akoby ani nebolo a Facebook neposkytuje dostatok priestoru, aby vám stačil len ten (teda vo väčšine prípadov). Preto máte pravdepodobne aj svoje klasické WWW stránky. Z nich chcete odkazovať na Facebook a z Facebooku zas na svoje stránky, aby ľudia boli vždy na dosah ruky na sociálnej sieti a taktiež dostatočne informovaní cez vaše stránky.

Prvým krokom, ktorý môžete urobiť, je zadanie WWW stránky cez tlačidlo „Upraviť stránku“, viď obrázok. Tadiaľto sa dostanete aj do podrobného nastavenia, nastavovania správcov a vôbec do komplexnej správy vašej stránky, ktorej fungovanie si môžete prispôsobiť podľa seba. Veľmi odporúčame vyplniť adresu vašej firmy, pretože potom sa bude na stránke zobrazovať mapka s vyznačením lokality vašej spoločnosti.

Ako už ale iste viete, to nie je všetko, takéto prepojenie by nestačilo. Vy predsa chcete, aby ľudia na vašich WWW stránkach lajkovali a zdieľali články a produkty, ktoré sa následne vírovou (a virálnou) rýchlosťou rozšíria po všetkých končinách Facebooku. Rovnako chcete mať dav fanúšikov, ktorým sa automaticky zobrazia vaše nové správy na Facebooku, potrebujete teda naozajstné prepojenie.

K tomu je našťastie Facebook dobre vybavený a podporuje celý rad možností, ako do vašich stránok napchať možnosť automatického zdieľania príspevkov na Facebook, lajkovanie príspevkov a tiež klasický box, v ktorom sú Profilové fotky fanúšikov Facebookovej stránky a možnosť sa k nim pridať. Samotné prepojenie je ale otázkou na samostatný článok, ktorý pre vás v budúcnosti spracujeme.

6. Základom úspechu je zaujímavý obsah

Ľudia na Facebooku radi zdieľajú, ale musia mať čo zdieľať. Radi vidia, keď nimi zdieľaný obsah sa páči aj ostatným, ale tento obsah musíte poskytnúť vy. A je jedno, či ide o obsah propagovaný reklamou na Facebooku, alebo o virálnu reklamu. Podľa štatistík sa najviac zdieľajú obrázky, ktoré majú dvojnásobnú šancu na zdieľanie, ako obyčajný text.

U týchto obrázkov môžete zvoliť dvojaký formát - bežný obrázok má rozmer 404x404 pixelov a vojde sa do jednej polovice na Timeline, ale môžete pridať aj dôležitý príspevok, ktorého obrázok sa zobrazí na celú šírku profilu a jeho rozmery sú 843x403 pixelov.

Podobne sú na tom videá, ktoré ľudia zdieľajú veľmi radi. Rovnako tak je dôležitý čas, kedy budete nové príspevky pridávať. Chcete ich zverejňovať v čase, kedy sú ľudia na Facebooku a váš príspevok nezapadne pod desiatkami aktualizovaných statusov.

7. Reklama a meranie

Facebook dáva užívateľom k dispozícii reklamu aj nástroj na meranie úspešnosti stránok, príspevkov i jednotlivých kampaní. Štatistiky sú dostupné od momentu, kedy vaša stránka naberie 30 a viac ľudí, ktorým sa páči.

  • Meraný je napríklad organický dosah, ktorý ukazuje, koľko užívateľov si váš príspevok zobrazilo priamo na vašej stránke alebo v kanáli vybraných príspevkov. Najčastejšie ide priamo o vašich fanúšikov.
  • Ďalej je tu virálny dosah a ako už názov napovedá, tu ide o počet užívateľov, ktorí si prezreli, či inak zaregistrovali (komentár, lajk, zdieľanie) príspevok cez svojich priateľov. To sú tí cudzí ľudia, ktorí doteraz o vašej stránke možno ani nemali potuchy a vďaka tomuto príspevku vás zaregistrovali.
  • A nakoniec platený dosah, ktorý hovorí, koľko užívateľov si zobrazilo príspevok propagovaný Facebook reklamou. Samozrejme, Facebook ponúka výrazne viac metrík, ktoré sú ľahko dostupné pre administrátorov FB stránok.

Pri tvorbe reklamy máte široký výber - propagovať môžete stránku, alebo príspevok a dopodrobna si môžete stanoviť zacielenia. Chcete reklamu zobraziť len ženatým mužom od 30-35 rokov, ktorí vyštudovali vysokú? Žiadny problém.

Vybrať si môžete aj medzi dvoma druhmi reklamy. CTZ znamená, že budete platiť za to, že niekto vašu reklamu uvidí. Naproti tomu CPC platíte za kliknutie, teda iba za takých užívateľov, ktorí naozaj na váš reklamný odkaz prejdú.

Autor: Jakub Dočkal  |   Publikováno: 14.10.2013   |   Zobrazeno: 5054x

Značky

Podobné články

Diskusia

Žádosti o rady prosím směrujte do poradny.

Napísať odkaz

Meno:
Email:
Opište znaky opačně  d 3 2 f 1 3  :
 
Odkaz :

Stiahnuť - Kontakt - Pridanie aplikácie - RSS

Súhlasím Používame cookies, aby sme mohli prevádzkovať túto internetovú stránku a zlepšiť Vašu užívateľskú spokojnosť. Ak budete pokračovať bez zmeny nastavení, predpokladáme, že súhlasíte s ukladaním súborov cookies z internetových stránok. (Ďalšie informácie)