Medieval Engineers – českí vývojári chcú skopírovať svoj úspech
Jedna z najúspešnejších českých hier všetkých čias, takýmto titulom sa môže pochváliť titul od Keen Software House Space Engineers a to je, prosím pekne, ešte len v beta verzii a na Steame sa predáva ako nedokončená hra v rámci predbežného prístupu.
Viac ako milión predaných kópií (čo sú milióny eur) sa prejavil veľmi skoro - tvorcovia sa rozrástli a vytvorili ďalší tím, ktorý hneď začal tvrdo pracovať na sesterskom projekte s názvom Medieval Engineers. Stavanie vesmírnych základní a lodí je super, ale budovanie a rúcanie stredovekých hradov, to je ešte len ten skutočný vrchol herného blaha.
CITACE: Sandbox s peknou grafikou a vo vesmíre?
Prečo sa zo Space Engineers stal taký hit? Sci-fi je v kurze, sandbox je v kurze a tvorcom sa darí skvele pracovať s komunitou, pre ktorú vydávajú každý týždeň update. Odmenou je nielen viac ako milión predaných kópií, ale tiež viac než 30 000 recenzií na Steame, z ktorých je ťažko uveriteľných 95% pozitívnych. Hra boduje u nás i vo svete a neustále sa rozrastá, čo by nemalo prestať ani s tvorbou Medieval Engineers. Okrem kreatívneho módu tu je už aj survival a novinky sú tu na týždennom poriadku. Prvé kladné ohlasy získal tento titul hlavne vďaka svojej fyzike deštrukcie a kolízií - to je tiež dôvod, prečo Space Engineers nespadli do klubu impotentných klonov Minecraftu, v ktorých sa dá len stavať a... stavať.
Než sa pustíme do hĺbania na Medieval Engineers, pozrieme sa na vzťah medzi Space a Medieval titulmi. Ten by mal byť nekonkurenčný, ba dokonca synergický - obe hry by mali ťažiť z toho, že je vo vývoji tá druhá. Je to logické, pretože v princípe budovania aj rúcania sú obe hry vlastne rovnaké, engine je ten istý. Každé vylepšenie, ktoré dosiahne jedna hra, sa môže okamžite premietnuť aj v tej druhej. Je to podobné, hoci samozrejme oveľa intenzívnejšie, ako v prípade dvoch indie hier na CryENGINE, Kingdom Come: Deliverance a Star Citizen, kedy sa slávnejšia hra inšpiruje od českého stredovekého opusu v spôsobe jednoduchej tvorby komplexného oblečenia, v zmysle všetkého, čo má človek na sebe - ide hlavne o systém vrstvenia jednotlivých odevov na seba. Spolupráca medzi tímami Keen Software bude samozrejme oveľa tesnejšia a častejšia.
Podľa preverenej šablóny
Vývojári nemajú veľa dôvodov niečo vo svojom novom titule meniť. Sú populárni, slávni a tešia sa dôvere hráčskej komunity. Keď teda všetko do bodky zopakujú, ale tentokrát v stredovekom háve, úspech je zaručený. Zopakované navyše bude doslova všetko - nielen samotná kreatívna a zároveň deštruktívna hrateľnosť, ale aj biznis model a postup vývoja. Hra bude uvoľnená v predbežnom prístupe, len s kreatívnym módom a obmedzenými možnosťami, ale postupne pribudnú nielen nové materiály a mechanizmy, ale tiež survival mód a ďalšie naozaj zásadné prvky.
Hru by si mali v predbežnom prístupe kúpiť len skalní fanúšikovia, ktorí pretrpia minimum obsahu a veľa bugov, lenže vzhľadom k atraktivite hry a priaznivému stavu hernej scény (sandbox hráči raňajkujú, obedujú i večerajú) pôjdu predaje veľmi skoro do státisícov, o tom nie je najmenší pochýb. Veď, pozrite sa na video, ktoré vám povie veľmi jednoducho, prečo sú Medieval Engineers jasným hitom tohto roka:
Diskusia