Heroes of the Storm – Blizzard chce späť „svoj“ žáner
Trvalo to sakramentsky dlho, ale Blizzard sa nikdy nikam neponáhľa. Pôvodne Blizzard All-Stars dnes pod menom Heroes of the Storm útočí hlavne na hráčov MOBA titulov a na fanúšikov tohto amerického štúdia, ktoré má na konte celý rad úspešných, ba až kultových hier. A práve ikonické postavy z ostatných svojich hier používa Blizzard ako jeden z hlavných argumentov, prečo sa vykašľať na no-name hrdinov z League of Legends alebo DotA 2. Lenže to nie je hlavné lákadlo HOTS (táto skratka je možno trochu nevhodná kvôli Heart of the Swarm, datadisku k Starcraftu II, ale viac sa vžila práve pre novú MOBA hru). Naopak Blizzard zo všetkého najviac stavil na kvalitný teamový gameplay s ambíciami na to, aby si vypestoval oveľa kvalitnejšiu hráčsku základňu, než aká je pri konkurencii.
Free-to-play druhýkrát
Žáner MOBA hier je pre free-to-play skutočným domovom. Nielen, že všetky dôležité hry tento model využívajú, ale navyše ho využívajú férovo. A sú to práve MOBA hry, ktoré dokázali, že titul zadarmo nemusí obmedzovať hráčov, aby na ňom tvorcovia zarobili. HOTS tu nič extra nevymýšľa - týždenná rotácia hrdinov zadarmo + možnosť kupovať postavy za peniaze alebo zarobenú hernú menu.
S free-to-play titulmi už má navyše Blizzard (dobré) skúsenosti. Jeden z jeho aktuálnych megahitov, HearthStone, si môže každý zahrať úplne zadarmo. Keďže je to ale kartová hra, nejaké tie investície sa od hard-core hráčov očakávajú, čo je napokon v tomto žánri úplne normálne - klasické stolové TCG hry môžu ľahko patriť medzi najnákladnejšie geekovské koníčky vôbec. Nie je teda dôvod predpokladať, že práve tu Blizzard urobí chybu a HOTS "zabije" zle nastaveným obchodným modelom.
Najlepší hráči, respektíve tímy, na HOTS ale celkom určite zarobia. Už dnes sa organizujú štedro dotované turnaje a to máme ešte len uzavretú betu. Blizzard má s e-sportom bohaté skúsenosti, veď na svete nenájdete typickejšieho zástupcu tohto moderného športu, ako je prvý diel Starcraftu.
Tým je viac než hráč
Keď ako nováčik chcete vyskúšať niektorú z MOBA hier, zrejme si položíte dve otázky - mám čas sa tomu naozaj venovať a vydržím hrať v jednom tíme s bandou sprostých individualistických hlupákov, alebo nebodaj proti nim? MOBA hry sú svojimi desivými komunitami, kde nie je núdza o sabotáže, urážky a úplnú neúctu k nováčikom známe.
Blizzard je zatiaľ na najlepšej ceste, ako tieto nesváry napraviť, respektíve ako neprilákať podobných jedincov vo väčšom než potrebnom množstve. Možno to pôsobí trochu paradoxne - nemal by sa Blizzard naopak snažiť ukradnúť komunitu LoL a DotA 2? Aj keby sa o to ale pokúsil, nie je isté, že tie milióny hráčov zvyknutých na LoL a DotA 2 budú mať o novinku vôbec záujem - ani hrdinovia zo St(W)arcraftu a Diabla by nemuseli stačiť. A tak Blizzard apeluje na trochu inú sortu ľudí, hoci sa stále budú komunity všetkých troch hier extrémne prekrývať a prelievať z jednej do druhej.
Takto vyzerá hra v behu a momentálne prešla už poriadnym vyvážením
V HOTS tak bude hlavnú úlohu hrať tím, nie výkony jednotlivých hráčov na ich lajne. Mapy (Battlegrounds) sú veľmi kompaktné a prispôsobené k rýchlym tímovým akciám. Ďalej tu úplne "chýbajú" predmety a levely tu sú zdieľané v rámci celého tímu. Čo to znamená? Hra ako taká je proste jednoduchšia, rýchlejšia a férovejšia. Itemy vám chýbať nebudú, pretože hráči si volia na každom leveli rôzne ability, ktoré posilňujú ich postavy, menšie mapy nahrávajú tímovej práci a zdieľané experience zase eliminujú feedovanie a "hru na seba". To tiež znamená, že každý člen tímu bude užitočný až do konca, bez ohľadu na to, či ide o supporta, assassina, warriora alebo špecialistu.
Zatiaľ si môžeme len domýšľať, aké dopady to bude mať na komunitu - imúnna voči sabotérom rozhodne nebude, ale vďaka taktickejšiemu poňatiu jednotlivých hier a zdieľaniu skúseností je tu šanca, že HOTS bude azylom pre tých, ktorí by chceli trochu kultivovanejší MOBA zážitok.
Diskusia