World of Warships sa uskromnili, ale stále lákajú
Proti nášmu minulému preview sa museli námorné bitky od Wargaming.net podstatne uskromniť, ale stále ide o zďaleka najočakávanejší free-to-play titul. Hovoríme hlavne o pôvodnom pláne autorov, ktorí chceli tanky, lietadlá i lode nechať bojovať na jednom veľkom bojisku, z čoho nakoniec zišlo. Ambície tvorcov sú však stále obrovské, rovnako ako očakávania fanúšikov.
Spoločné bojisko je minulosťou, prepojenie zostane
Pôvodný preview sa o spoločnom bojisku zmieňuje ako o najzaujímavejšej vlastnosti hry, dnes už ale vieme, že jeho realizácia nepripadá do úvahy. Wargaming to odôvodňuje hlavne veľkosťou máp, ktorá je diametrálne odlišná pri tankoch, lietadlách a lodiach. Ponorky, o ktorých absencii sme vedeli už v vlani, sa do hry nedostanú a Wargaming to prikladá nevyváženosti, ktorá by ich zapojením vznikla.
Prepojenie World of Warships s World of Tanks a World of Warplanes bude teda "platonická" - hráči budú mať jeden účet a budú môcť zdieľať herné zdroje. Rôzne typy bojových strojov budú tiež hrať úlohu v klanových vojnách, kedy víťazstvo s loďami dá bonus do bitky leteckej a tak ďalej.
4 triedy lodí sa od seba poriadne líšia
Na rozdiel od preview z januára 2013 už vieme, ako bude vyzerať World of Warships po stránke bojov. Proti sebe budú postavené 4 druhy lodí - Battleships (obrovské bojové lode), Cruisers (univerzálne krížniky), Destroyers (malé a svižné torpédoborce) a Carriers (lietadlové lode). Hlavne prvé tri aj podľa autorov zodpovedajú typickej schéme kameň, papier, nožnice, kedy každá trieda bude silná proti jednej a zároveň v nevýhode proti tej zostávajúcej, viď popis konkrétnych tried lodí nižšie.
Battleship
Najmocnejšie lode (do nástupu lietadlových) flotíl, ktoré disponovali palebnou silou a na mori sa im nič nevyrovnalo. Stačí spomenúť Bismarck a väčšina z nás vie, ktorá bije. Bojové lode budú pomerne neobratné, čo nahradí ich výzbroj na čele s ťažkými kanónmi, ktorými sa síce ťažko triafa, ale nebudeme ďaleko od pravdy, keď použijeme hlášku z obľúbenej hry "zásah, potopená". Bojová loď je obrovská a opancierovaná, takže nie je ani ľahké ju potopiť.
Cruiser
Keď sa krížnik stretne s bojovou loďou, pravdepodobne čoskoro klesne ku dnu, čo ale neznamená, že by bol na nič. Naopak, jeho univerzálnosť z neho robí nielen silného, ale aj nepredvídateľného protivníka. Ide o väčšie vojnové lode využívané hlavne vďaka svojim protileteckými kanónom, ale nikto vám nebráni na svoj krížnik namontovať torpéda alebo štandardné delá. Hlavnou lovnou zverou krížnikov budú torpédoborce a tiež lietadlá štartujúce z lietadlových lodí.
Destroyer
Pomerne malé, ale rýchlo a dobre manévrujúce plavidlá, tak môžeme špecifikovať torpédoborce v druhej svetovej vojne. Ako už slovenský názov napovedá, ich hlavnou zbraňou sú torpéda, ktorými sa môžu snažiť zasiahnuť a potopiť aj veľké bojové lode.
Aircraft carrier
Lietadlové lode tak trochu nezapadajú do konceptu, veď aj v skutočnosti úplne zmenili fungovanie námorných bojov. Námorným bitkám začali v druhej svetovej vojne dominovať lietadlá, čo by platilo aj dnes, keby na mori boli svedkami nejakého väčšieho vojnového konfliktu. Lietadlová loď sa bude snažiť hlavne neutralizovať lietadlové lode nepriateľov a zasahovať najhodnotnejšie lode flotily svojimi bombovými a torpédovými bombardérmi.
Uzavretá beta WoWs bude čoskoro
O fungovaní hry tak máme už jasnejšie predstavy, ale kedy si ju budeme môcť vyskúšať? Neverejné alfatestovanie je vraj veľmi úspešné a uzavretá betaverzia dokonca začala v polke decembra roku 2014. Nekonečné čakanie by tak mohlo čoskoro skončiť. Tešíte sa tiež?
Ďalšie známe detaily o hre:
- Vo WoWs budú tri druhy munície - vysoko explozívna, prierazná a poloprierazná.
- Taranovanie bude, dokonca už je do hry zakomponované a nepriateľskú loď je možné nájazdom aj doslova rozpoliť.
- Bitky budú pre 24 hráčov, teda 12vs12.
- Lode rôznych národov budú hrať spolu, takže vysnívaná kombinácia Yamato, Bismarck a Prince of Wales nemusí byť nereálna.
Diskusia