Stiahnut.sk

Heroes of the Storm žije: 8 dôvodov, prečo originálna MOBA stále stojí za to

Keď sa povie MOBA, väčšina hráčov si predstaví dvojicu najpopulárnejších zástupcov Dota 2 a League of Legends. V hráčskej základni sa im síce nikdy nevyrovnala, ale kedysi bola spolu s nimi skloňovaná aj hra Heroes of the Storm od Blizzardu. Od počiatku sa netajila snahou priniesť do žánru nový pohľad na mapu a ponúknuť hráčom niečo iné, originálne.

A aj keď HOTS, ako znie zaužívaná skratka, Blizzard "oficiálne pochoval", stále ponúka prvotriedny herný zážitok, len bez akéhokoľvek nového obsahu do budúcna. Čím to je, že Heroes of the Storm je aj po roku od ukončenia podpory stále živou hrou?

V júli roku 2022 prišlo oficiálne stanovisko od Blizzardu, v ktorom tvorcovia oznámili ukončenie pridávania akýchkoľvek zmien do budúcna. Definitíva mnohých hráčov prekvapila, aj keď nové aktualizácie a pridávanie hrdinov do hry boli rok od roka čoraz sporadickejšie. Znamenalo to ale koniec hry, ako ju poznáme? Ani zďaleka. Heroes of the Storm si aj trištvrte roka po oznámení konca drží stálu hráčsku základňu a to hneď z niekoľkých dôvodov.

Heroes of the Storm s rovnakým štatútom ako StarCraft hry

Podobne ako StarCraft a StarCraft II, aj HOTS prešlo do štádia udržovaných hier so životnosťou dovtedy, dokým budú hráči hrať. Rotácia hrdinov je stále pravidelná v týždenných intervaloch, obchod s kozmetickými predmetmi funguje, len nový obsah už nepríde. Neznamená to ale, že sa vývojári o hru prestali úplne zaujímať. Aktuálne sa ale všetky patche sústredia len na riešenie problémov s klientom a fixovanie bugov.

V skratke to ale znmená, že Heroes of the Storm je už dlhšiu dobu vybalansovanou hrou, ktorá si nevyžaduje už žiadne úpravy a toto statuq quo je optimálne pre chod hry do budúcna.

Minimálna čakacia doba hľadania zápasu...

...Alebo aktívna hráčska základňa. Aj keď sme v prípade Heroes of the Storm nikdy žiadne presné čísla nedostali, ani teraz nemáme problém s vyhľadávaním zápasov. Či už ide o Quick-Play, ARAM alebo Hodnotené zápasy, vyhľadávanie zväčša netrvá dlhšie ako niekoľko desiatok sekúnd.

Kratšie zápasy ako u konkurenčných MOBA hier

Dota 2 je známa pre svoje v priemere 40-minút trvajúce zápasy, kde je úplne bežné, že niektoré trvajú aj hodinu, alebo dokonca HODINY. League of Legends sa priemerná dĺžka pohybuje okolo 20-30 minút ale s možnosťou vzdať sa, ak sa väčšina z týmu zhodne na rozhodnutí. Pre Heroes of the Storm ale stále platí, že priemerná dĺžka hier sa pohybuje okolo 20 minút. Niekedy o čosi viac, inokedy je vybavené aj za 15 minút v závislosti od mapy.

Nízka časová náročnosť vyhovuje mnohým hráčom, ktorí sa chcú odreagovať, alebo jednoducho nemajú čas na nevyspytateľnú Dotu. Aj preto je hra stále v kurze a veľké množstvo hráčov je príležitostných.

Dostupnosť len cez Battle.net klienta

S predošlým bodom priamo súvisí aj dostupnosť len cez Battle.net platformu. Blizzard má všetky svoje hry pekne pokope, a tak je pre mnohých hráčov pohodlné vybrať niečo so zoznamu práve na Battle.nete.

World of Warcraft vie zožrať hodiny, rovnako ako Diablo či Overwatch. A Heroes of the Storm je presne tou hrou, kde si mnohí hráči odskočia, keď potrebujú zmenu, niečo rýchle a zároveň výživné.  Vzniká tak akási uzavretá bublina, kedy z jednej hry prejdú hráči do druhej v rámci jedného klienta.

Rozmanitosť máp zvaných Battlegrounds

Začnime najskôr pri mapách, alebo teda Battlegrounds. Tie sú, na rozdiel od iných MOBA titulov, rozmanité a vyžadujú iný playstyle. Každá mapa má svoje úlohy, ktoré je potrebné plniť k dosiahnutiu víťazstva. Zaujímavosťou je, že na niektorých mapách nenájdeme 3 linky, ale len 2. Líši sa aj počet neutrálnych kempov v lese a všetko to prispieva k vždy novému zážitku. Aj preto sa hráči do Heroes of the Storm radi vracajú a čaká ich vždy niečo nové.

Všetky Battlegrounds sú zaujímavé, niečím špecifické a originálne. Alterac Pass, Garden of Terror, Volskaya Foundry či Battlefield of Eternity patria medzi 14 skvelých máp, ktoré si hráči môžu zahrať.

Relatívne jednoduché na naučenie pre nováčikov

Aj keď je HOTS ako MOBA najrozmanitejšia, pokiaľ ide o mapy, nezvyčajný systém levelovania alebo úplne absentujúce predmety, jedno sa jej musí nechať. Stačí pár hier a základy pochytí aj absolútny nováčik.

Samotný gameplay navyše nie je náročný, hrdinovia majú rovnaký čas otočenia (turn-rate) a výber spellov je navrhnutý tak, aby si každý mohol zvoliť vlastný build. S tým dokážu pomôcť stále aktuálne návody na každého hrdinu na stránkach ako icy-veins, heroesfire alebo hotslogs

Hrdinovia z rôznych svetov Blizzardu

Heroes of the Storm má niečo, čo iné MOBA hry nemajú. Spája v sebe hrdinov z rôznych franšíz, ktorých by inak hráči nevideli bojovať proti sebe alebo stáť bok po boku. Blizzard si vždy dával záležať na lore (príbehoch a pozadí postáv či celých svetov), preto má mnoho hráčov svoje obľúbené postavy naprieč celým portfóliom hier od Blizzardu.

V HOTS sa stretávajú hrdinovia zo sveta Warcraftu, Diabla, StarCraftu, Overwatchu aj Nexusu, čo je združenie klasických hrdinov Blizzardu. Môže sa stretnúť na jednom bojisku Anduin, Tychus, Azmodan a Tracer? Samozrejme, v bitke o Nexus v Heroes of the Storm. 

Vyváženosť hrdinov

Hra dospela do štádia, kedy žiadny nový obsah už neuvidíme. To ale znamená aj to, že vývojári sú s odvedenou prácou spokojní. Nielen mapy, ale najmä hrdinovia sú maximálne vyvážení v zmysle, že žiadny z nich nepôsobí príliš silno, respektíve každá postava je silná rovnako.

Každá mapa má svojich najlepších aj najhorších hrdinov, ale zahrať sa dá ktorýkoľvek z nich na akomkoľvek bojisku. Aj v HOTS sú niektorí hrdinovia lepší s inými a naopak. Na hrateľnosti to ale nič nemení a zabaviť sa dá aj v prípade, že sa zloží tím z nie práve najvhodnejších hrdinov na danú mapu.

O to väčšia zábava to je v prípade výhry. Nehrá sa tu na zbieranie goldov, ale skúseností, ktoré sú spoločné pre celý tím. Aj vďaka tomu sa od hráčov vyžaduje spolupráca, pretože neplatí, že každý hrá sám za seba.

Dôraz na spoluprácu

Nikde inde v rámci žánru nezáleží na spolupráci tak výrazne, ako práve v Heroes of the Storm. Hráči nelevelujú len svoje postavy, ale EXP pribúdajú celému tímu naraz. Tento aspekt hry je pre žáner špecifický a odlišuje sa tak od iných podobných titulov. Hrať len na killy je síce možné, ale tímu to pomôže oveľa menej, než zbieranie skúseností na všetkých linkách či spoločné obsadzovanie neutrálnych kempov.

A keďže je každá mapa iná, aj úlohy (Objectives) sa v nich líšia. Niekde sa vyžaduje zaberanie plochy pre svoj tím, inde je potrebné zbierať drahokamy z padlých pavúkov a odovzdať ich na určených miestach a podobne. Tím, ktorý nespolupracuje, nemôže a nebude tak úspešný, ako náprotivok plniaci úlohy spoločne.

S tým súvisí aj toxicita komunity, ktorá v hre prakticky neexistuje. A ak sa aj náhodou niekto toxický objaví, je len malým zrnkom piesku v púšti. Hráči to príliš nehrotia a každý si chce len dobre zahrať.

Autor: Redakcia  |   Publikované: 1.4.2023   |   Zobrazené: 571x

Značky

Podobné články

Diskusia

Žiadosti o rady prosím presmerujte do poradne.

Napísať odkaz

Meno:
Email:
Opište znaky opačně  7 6 b c 8 f  :
 
Odkaz :

Stiahnuť - Kontakt - Pridanie aplikácie - RSS - Redakcia