Stronghold: Warlords - novinky o očakávanej stratégii
Hernú strategickú sériu Stronghold pozná snáď každý milovník tohto žánru. Ak ste ju aj nehrali, určite ste sa o nej dopočuli. Tento rok k nám dorazí najnovšie pokračovanie s názvom Stronghold: Warlords a tematicky pôjde o čosi iné, než na čo sme boli v predošlých tituloch zvyknutí. Chcete vedieť všetko podstatné, čo doposiaľ vieme? Čítajte ďalej.
To najzákladnejšie
Stronghold: Warlords sa radí do žánru Real Time Stratégií (RTS) a tento rok oslavuje herné séria 20 rokov existencie. O vývoj a distribúciu sa opäť postaralo štúdio FireFly Studios a dátum vydania bol stanovený na 9. marca 2021. Dovtedy ešte pár týždňov ubehne, a preto je čas na sumár toho najdôležitejšieho, čo potrebujete pred kúpou hry vedieť.
Ako hráč dostanete 4 historické kampane zasadené do Ázie, budete sa oveľa viac, ako v predošlých častiach, venovať stavbe hradov, takisto musíte chrániť vládcu ríše a opäť bude k dispozícii aj multiplayer. Žiaľ, čeština (a slovenčina už vôbec) podporované nebudú. Teda aspoň nie na začiatku. Je ale možné, že sa toho chytí komunita (ako to býva u podobných hier zvykom) a češtinu do hry pridajú.
Dátum vydania a podporované platformy
Ako som už spomínal vyššie, presný dátum vydania Stronghold: Warlords je 9. marca 2021, kedy sa objaví na PC. Konzoly sa zatiaľ nespomínajú, ale v ďalekej budúcnosti, kto vie... Okrem klasickej edície nebude chýbať ani edícia limitovaná, ktorá bude navyše obsahovať herný kľúč, fyzický artbook, CD so soundtrackmi ku hre a dokument zachytávajúci vývoj samotnej hry. Special Edition vám ponúkne všetko vyššie zmienené až na fyzický artbook. Budete mať teda z čoho vyberať pri rozširovaní knižnice.
Kam nás zavedie príbeh?
Celá kampaň bude postavená na štyroch linkách ázijských národov, ktoré tak naservírujú až 31 misií. Vietnam, Čína pred naším letopočtom, príchod Mongolov alebo tokugawský šogunát – to sú scenáre, ktoré sa nezaoberajú len samotnou Čínou a majú potenciál zaujať širšie spektrum hráčov. Ako historicky, tak aj herne budú jednotlivé frakcie ponúkať na výber odlišné jednotky. Tak napríklad vo Vietname sa budú spoliehať na rýchle výpady a divokú zver, Čína zase na ťažkú pechotu a elitné strelecké jednotky, Mongoli už tradične ovládnu priestor na koňoch s ich taktikou rýchlych útokov a ešte rýchlejších stiahnutí. Nebudú chýbať ani príbehové linky.
Gameplay
Ale áno, Stronghold: Warlords ponúkne klasickú hrateľnosť, na akú sme zvyknutí z RTS hier. Ťažba surovín, produkcia potravín, budovanie mesta, rozširovanie armády a boj s nepriateľmi. Už tradične je ale pri sérii Stronghold kladený obrovský dôraz na budovanie pevnosti ako takej, ktorej dominantou je váš hrad. Ten bude slúžiť ako útočisko pred napadnutím, ako centrum pre výcvik armády aj miesto na produkciu surovín.
Novinkou bude systém vodcov, ktorí budú ovládať rôzne časti mapy a prinesú tak do hry rôznorodosť aj nevyspytateľnosť. Síce budú pasívnejšou časťou hry, ale po ich zabití alebo nadviazaní kontaktov si z nich spravíte vazalov prípadne rovnocenných spojencov. Na vaše bojové ťaženia tak budú prispievať vojenskými jednotkami aj surovinami. Z dostupných informácií je známe, že práve oni budú elementom, ktorý bude mať rozhodujúci vplyv na hru a to, ako skončíte.
Multiplayer
Online hra prinesie základ, a teda boje proti umelej inteligencii alebo proti iným hráčom. Novinkou bude kooperácia, v ktorej bude dvojica hráčov spoločnými silami ovládať jednu ríšu a spoločnými silami sa bude snažiť o celkové víťazstvo svojho národa.
Diskusia