War Thunder je ako World of Warplanes, len vo všetkom lepší
Ak si dnes chcete zabojovať v oblakoch, máte v podstate tri možnosti. Buď budete verní najlepšiemu simulátoru z obdobia druhej svetovej vojny, prastarému a večnému IL-2 Sturmovik, alebo vyskúšate novinky v podobe World of Warplanes či War Thunder, dvoch nezmieriteľných rivalov na poli free-to-play MMO zábavy. Práve o druhom spomínanom bude dnešný článok, no nezabudnite sa pozrieť aj na ten o World of Warplanes, ktorý nájdete TU.
Možno si poviete, že dve hry v tak okrajovom žánri a ešte v podobe MMO sú naraz až príliš, ale túto myšlienku môžete ihneď opustiť. War Thunder je pre iných hráčov, ako World of Warplanes. Ide inou cestou, a hoci v popularite svojho soka asi nikdy nepreskočí, do zabudnutia tiež neupadne. V čom je teda War Thunder unikátny?
Grafika o generáciu popredu
Letecké simulátory to nemajú s grafickým spracovaním vôbec jednoduché. Hráči sú náchylní na kvalitu modelov, deštrukčný model, osvetlenie, a keď priletia až k zemi, tak chcú, aby nešlo o jednu veľkú rozmazanú textúru. Presne podľa tohto receptu sa autori z Gaijin Entertainment, mimochodom stojaci aj za IL-2 Sturmovik: Birds (Wings) of Prey, rozhodli postupovať. Do úvahy ešte vzali fakt, že súboje sa odohrávajú aj vďaka pozemným cieľom v nízkych výškach, takže prepracovanosť prostredia je nadštandardná.
Keď si dovolíme krátke porovnanie s World of Warplanes, tak War Thunder vyzerá výrazne lepšie, no pritom však ponúka aj výbornú optimalizáciu pre slabšie počítače, aby si hru užil každý. Presnejšie to znamená, že stačí GeForce radu 7xxx, 1 GB RAM a jednojadrový procesor s taktom 2,2 GHz.
Od arkády po simulátor, záleží len na vás
Keď si pustíte World of Warplanes, musíte mať buď nulovú skúsenosť s leteckými simulátormi, alebo očakávať totálnu arkádu, aby ste neboli sklamaní. Keď potom prestúpite do kokpitu War Thunder, všetko je skutočnejšie, aj keď si pri arkádovom nastavení zalieta aj úplný začiatočník. A to je vlastne tá najväčšia rozdielnosť, kvôli ktorej sa oplatí War Thunder hrať. Čert zober grafiku, ale na tejto hre je poznať, že ju robili skúsení machri, ktorí vedia, ako navodiť pocit bojového letca za druhej svetovej vojny.
Keď si k tomu pripočítate realistické historické bitky, alebo mód "Full real", ktorý sa letovým modelom a absenciou HUDa blíži práve k simulátorovej klasike IL-2 Sturmovik, má War Thunder v hrateľnosti obrovský náskok a hlavne variabilitu.
Lietadlá
Tam kde World of Warplanes ponúka štyri národy a obmedzený počet lietadiel a hlavne typov lietadiel, má War Thunder národov päť a to vrátane bombardérov, ktoré vo WOWP chýbajú. Je na prvý pohľad zrejmé, že Wargaming skrutkuje na svoj systém, ktorý sa osvedčil u tankov, letecké súboje, zatiaľ čo pre Gaijin sú lietadlá tým najdôležitejším a až potom nasleduje ďalšia bojová technika. Áno, aj War Thunder sa chce do budúcnosti zamerať na všetky tri veľké bojiská - tankové, letecké i morské.
Pár čísel na záver
Hoci sme na adresu War Thunder nešetrili superlatívmi, hneď na začiatku sme spomenuli, že to nebude mať v konkurencii World of Warplanes vôbec jednoduché. Napriek tomu má hra dobre našliapnuté, k čomu vám dodáme aj pár dôkazov:
- Hráči už nalietali cez 3 500 rokov
- Zaregistrovali sa viac ako 3 milióny hráčov a to iba za 9 mesiacov v otvorenej betaverzii
- Každý deň sú zničené skoro 3 milióny pozemných jednotiek a viac než polovica tohto počtu lietadiel
Diskusia